28. märts 2024

Vanemuise seltsi segakoor lõpetas JannsenFesti, kuid ei unusta Koidulat

1.-2. juunil sai teoks Vanemuise Seltsi segakoori matk Kihnu. Meiega samas bussis sõitis Trapene naiskoor Lätist. Kuressaare kammerkoor Helin tuli Kihnu oma jõududega.

Õhtul algas kontsert “Sireli, kas mul õnne” Kihnu Rahvamajas. Esinesid Läti naislauljad Ilze Dave ja meie meesansambel WanSel Valli Ilviku juhatusel, samuti solist Janika Jakobso. Ühendkoor, mille moodustasid segakoor Vanemuine ja kammerkoor Helin, esitas eeloleva üldlaulupeo laule. Eriline menu oli Miina Härma “Tuljakul”, mille esitamiseks paluti lavale kõik soovijad. Kooriga ühines ka professor Mart Noorma Tartust.

Saime osa ka Kihnu vaatamisväärsustest: majakas, meri, kohvikutepäev imeilusates taludes. Kõike seda nautisime veoauto kastist ja jalgsi liikudes. 2. juunil sõitsime praamiga Kihnu Virve tagasi mandrile. Pärnus tegime ühisfotod J. V. Jannseni ja L. Koidula monumentide juures ja andsime kontserdi Pärnu Uue Kunsti Muuseumis. Saarlased sõitsid koju vastu võtma laulupeotuld, nende asemel osales kontserdil Rakke Hariduse Seltsi regilaulurühm. Õhkkond oli lummav -imehea akustika, hea klaver, huvitav näitus, palju muusikaaustajaid. Uue Aktsendi andis kontserdil solist Anneli Raiend koos Valli Ilvikuga (klaverisaade). Muuseumile kinkisime Ago Kivi graafilise lehe Johann Voldemar Jannsenist.

Lilled, tänusõnad, meened…
Igal juhul saime kutse taas muuseumisse esinema tulla.

Kuna papa Jannsenil on sellel aastal 200. sünniaastapäev, viis Vanemuise Seltsi segakoor läbi pika ürituste sarja JannsenFest. Juunikuu lõpuga saab ürituse sari läbi.

4. juunil oli JannsenFesti 20. päev ja Eesti lipu 135. sünnipäev, mida sõitsime tähistama Otepääle. Näitetrupp mängis Nüplis Gustav Wulff-Õie Muuseumi õuel “Õrna ööbikut”. Ettekande Johann Voldemar Jannsenist ja tema kaasaegsetest pidas Valli Ilvik. Sügisel oodatakse meid tagasi.

Õhtul külastasime Maarja kirikut, talvekirikut ja Eesti lipu tuba, vaatasime Jakob Hurda monumenti ja presidentide istutatud tammesid. Koguduse juhatuse esimees Jaan Uibo  tegi kokkuvõtte Eesti lipu päevast, rääkis muredest (lipu toa saatus) ja rõõmudest, mõtiskles selle üle, kuidas edasi minna.

Meie koor sai kutse esineda Otepää Maarja kirikus.

24. juunil ei unustanud me papa Jannseni tütart Lydiat. Toimus järjekordne “Hetk Lydia Koidulaga”. Kohtume samas paigas 24. juulil.

Egne Raamat
Vanemuise koor

Fotode autor Helena Lillemäe

1 thought on “Vanemuise seltsi segakoor lõpetas JannsenFesti, kuid ei unusta Koidulat