28. Мар 2024

Riias kohtusid kaks eesti seltsi

Juunikuu viimase päeva varahommikul alustas Rakke Valla Hariduse Seltsi pere küllasõitu kauaaegsele sõprusseltsile – Läti Eesti Seltsile.

Teel Riiga tutvusime Gauja jõe kallastel asuva kauni Valmiera linnaga. Meeldejäävaks kujunes Turaida Lossi ja Sigulda külastamine.

Sõprusseltsiga kohtusime Riias Läti Eesti Seltsi majas. Pärast majaga tutvumist kuulasime seltsi raamatukogus Läti Eesti Seltsi esimehe Toomas Kalda põhjalikku ülevaadet 110aastase seltsi tegemistest. Rakke Valla Hariduse Seltsi trükised jäid täiendama seltsi ja Riia Eesti Kooli raamatukogusid.

Riias asuvas Läti Riiklikus Ajaloomuuseumis  vaatasime Läti Vabariigi 100. sünnipäevale pühendatud unikaalset näitust „Läti läbi aastasaja”. Sellel väljapanekul tutvustavad 68 Läti muuseumi rohkem kui  1500 ainulaadse museaali kaudu oma rahva, maa ja riigi ajalugu. Põnev oli tutvuda Riia vanalinna ja seal asuvate eestlastega seotud paikadega. Asetasime mälestusküünla Läti Vabadussamba jalamile.

Käik Läänemere kaldal asuvasse suurimasse kuurortlinna Jurmalasse jäi pilvise taeva ja tugeva tuule tõttu planeeritust lühemaks. Mõned vaprad meie seast julgesid siiski jalad merevees märjaks kasta. Ülejäänud piirdusid jalutuskäiguga Läänemere Rivieraks kutsutava Jurmala muljetavaldava puitarhitektuuriga peatänaval.

Koduteel külastasime Riia Keskturgu, mis on üks vanemaid ja suuremaid turge Euroopas.

Kogu reisiseltskonnalt siirad tänusõnad suurepärasele giidile Toomas Kaldale!

Meie külaskäiku kajastati 3. juulil Läti Raadio eestikeelses otsesaates.