19. märts 2024

ERMi Sõbrad Moskvas

ERMi sõprade kevadine kultuuri- ja ajalooreis viis 85 seltsi liiget maikuu lõpul, juuni algul rongiga Moskvasse. See põneva ajalooga linn oli oma mitukümmend miljont elanikku nii kenasti linnaosade vahel ära jaotanud, et meiegi pääsesime lahedasti liikuma ja toimuvat uudistama.

Käisime Kremlis ja Punasel väljakul, vaatasime üle võimsa Lunastaja Kristuse katedraali ja kauni Vassili Blazennõi katedraali, jalutasime Kitaigorodis ja legendaarsel Arbatil. Patriarhi sillalt vaatasime Moskva jõel kiirustavaid laevu ja kunagise kommivabriku Punane Oktoober kvartalit, kus nüüd asub loomelinnak.

Keset Moskvat sattusime loodusparki, mis rajati ajale jalgu jäänud gigantse hotelli asemele. Nägime Kremli polgu sõdurite balletile sarnanevat vahtkonnavaheust igavese tule juures ja kuulsime pargis ööbikuid. Saime teada, kus töötab Vene Föderatsiooni president ja kohtusime vanade tuttavatega maailmakuulsas Tretjakovi galeriis.

Lisaks Kongresside palee, Novodevitšje kalmistu ja klooster, Suur ja Väike teater ning kohe meie hiiglasliku hotelli Kosmos aknast paistnud endise VDNH hiiglaslik territoorium koos Vera Muhhina märgilise skulpruuriga Tööline ja kolhoositar.

Ja muidugi 70 km pealinnast eemal asuv Sergijev Possad, kus asub vene õigeusu vaimne keskus, 14. sajandil asutatud Püha Kolmainu suurklooster. Reis päädis vene rahvusroogade maitsmise ja folklooriansambli kuulamise- vaatamisega kohe kloostri kõrval asuvas restoranis Русский Дворик.

Fotod ja tekst Sirje Madisson.